دستگاه تصفیه آب صنعتی در دامداری ها

آب تصفیه شده در دامداری ها نقش بسیار مهمی دارد. آب اصلی ترین ماده برای بقای تمامی موجودات زنده از جمله حیوانات می باشد همچنین آب نقش بسیار بسزایی در حیات، رشد و سلامت حیوانات دارد، به نحوی که کنترل دمای بدن ، هضم بهتر غذا و دفع فضولات بستگی به کیفیت آب آشامیدنی  در دام دارد.املاح سنگین موجود در آب بیشترین آسیب را به بافت موجودات زنده می زند. آبی که در دامداری ها استفاده می شود باید فاقد انواع باکتری های بیماری زا باشد.

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب در دامداری ها

آب اگر چه ماده مغذی برای دام ها به شمار نمی آید ولی یکی از مهم ترین ارکان در جهت حفظ حیات هر جانداری است، در بدن یک جاندار به هضم غذا کمک می کند و موجب انتقال مواد زاید برای دفع می شود. پس ضروری است آبی که در اختیار دام و طیور قرار می گیرد آبی شیرین و تصفیه شده باشد. کیفیت آب در واحد های دامداری از دو جهت حائز اهمیت است. اول وجود باکتری، قارچ، ویروس و غیره در آب موجب بیماری در دام می شود، از طرف دیگر بالا بودن سختی آب موجب بیماری گوارشی در دام می شود که هر دو، هزینه ای را به واحد تولیدی تحمیل می کند. بیماری های گوارشی موجب کاهش شیر تولیدی در دام هایی نظیر گاو می شود. هر راس گاو در طول روز به طور میانگین حدود به ۸۰ تا ۱۸۰ لیتر آب نیاز دارد.البته آب مورد نیاز روزانه  گاوها ، نه تنها وابسته به نژاد آن هاست ، بلکه به سایز بدنی ، درجه حرارت محیط در روز ، شرایط بدنی ، نوع جیره  و مقدار رطوبت آن ، میزان نمک موجود در خوراک ، نسبت افزایش وزن روزانه و دمای آب مصرفی وابسته است .

مزایای استفاده دستگاه تصفیه آب در دامداری ها

از مزایای استفاده از آب شیرین کن صنعتی در صنایع دامپروری، کاهش هزینه ها، استفاده آسان، اشغال فضای کم و تنظیم آب خروجی با توجه به استاندارد هاست. آب شیرین کن برای دامپروری ها موجب حذف کلیفرم ها در آب و در نتیجه کاهش تلفات دام می شود. همچنین موجب رفع اختلالات استخوانی، به دلیل ایجاد تعادل در آنیون ها و کاتیون ها می شود. هر چه آب مورد استفاده برای دام ها با کیفیت تر باشد، میزان مصرف آب در آن ها بیشتر می شود و این میزان مصرف، بر وزن گیری آنها تاثیر مستقیم دارد. آب شیرین کن های صنعتی به روش اسمز معکوس، توانایی حذف تمامی آلاینده های موجود درآب را تا ۹۸ درصد دارند، همچنین سختی آب را تا حد قابل قبولی کاهش می هند. شما نیز برای مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *